Ramowy rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU 10 GODZINNY DLA DZIECI 5-6 LETNICH
Godziny organizacji dnia |
Czynności dzieci i nauczyciela |
6.30-8.00 |
Powitanie dnia – zbieranie się dzieci w grupach łączonych, zabawy kierowane przy niewielkim udziale nauczyciela, gry, zabawy i zajęcia dowolne dzieci według pomysłów własnych. |
8.00-8.30 |
Zabawy ruchowe, zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela, rozmowy kierowane z dziećmi zgodnie z tematyką kompleksową i zainteresowaniami dzieci; |
8.30-9.00 |
Wyrabianie nawyków higienicznych, kulturalnych związanych z samoobsługą dziecka, mycie zębów. Śniadanie. |
9.00-10.00 |
Zajęcia dydaktyczne prowadzone przez nauczyciela według wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
10.00-11.00 |
Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki lub zorganizowane w sali zajęcia gimnastyczne ( w przypadku złej pogody). |
11.00-11.30 |
Zabawy swobodne. |
11.30-12.00 |
Wyrabianie nawyków higienicznych, kulturalnych związanych z samoobsługą dziecka, przygotowanie do obiadu. Obiad. |
12.00-13.00 |
Poobiednia relaksacja, słuchanie czytanej przez nauczyciela literatury dziecięcej, prowadzenie obserwacji pedagogicznej; wspomaganie rozwoju dziecka z trudnościami a także rozwijanie dziecięcych talentów, przygotowania do uroczystości przedszkolnych; |
13.00-13.45 |
Indywidualne zajęcia z dziećmi(np. zajęcia logopedyczne, wspomagające rozwój dzieci) |
13.45-14.00 |
Wyrabianie nawyków higienicznych, kulturalnych związanych z samoobsługą dziecka, przygotowanie do podwieczorku. Zabawy dowolne dzieci w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. |
14.00-14.15 |
Podwieczorek. |
14.15-15.30 |
Zajęcia dodatkowe na wniosek rodziców(język angielski, zajęcia korekcyjne, zajęcia taneczne, zajęcia ceramiczne, rytmika, religia), |
15.30-16.30 |
Zabawy integracyjne w grupie łączonej, gry stolikowe(planszowe), układanki edukacyjne(np. puzzle, domino obrazkowe); rozchodzenie się dzieci do domów; |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU 10 GODZINNYM DLA DZIECI 3-4 LETNICH
6.30 - 8.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy indywidualne wg zainteresowań dzieci. Czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne. Zabawy i ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową, słuchową. Praca z dzieckiem zdolnym. |
8.00 - 8.30 |
Zabawy ruchowe, kołowe przy niewielkim udziale nauczyciela Przygotowania do śniadania. Zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe. |
8.30 – 9.00 |
Śniadanie. Wyrabianie nawyków estetycznego spożywania posiłków. |
9.00 - 9.30 |
Zajęcia dydaktyczne wspierające rozwój dziecka realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
9.30 - 10.00 |
Zajęcia indywidualne z dziećmi Rozwijanie sprawności manualnych, rozwój mowy, ćwiczenia spostrzegawczości i koncentracji uwagi itp.) |
10.00 -11.15 |
Zajęcia na świeżym powietrzu (zajęcia ruchowe, sportowe, obserwacje przyrodnicze, wycieczki, spacery). |
11.15- 11.30 |
Przygotowania do obiadu. Czynności samoobsługowe i higieniczne. |
11.30 -12.00 |
Obiad. Wyrabianie nawyków estetycznego spożywania posiłków. |
12.00- 14.00 |
Poobiedni relaks, odpoczynek dzieci , słuchanie muzyki relaksacyjnej lub bajki czytanej przez nauczyciela |
14.00 -14.15 |
Czynności organizacyjne i porządkowe. Przygotowania do podwieczorku. |
14.15- 14.30 |
Podwieczorek. |
14.30 -16.30 |
Zabawy swobodne w sali lub na powietrzu. Indywidualna praca z dziećmi, zabawy i gry stolikowe wg zainteresowań dzieci. Kontakty indywidualne z rodzicami. Czynności organizacyjne. Rozchodzenie się dzieci |